Doelstelling

De doelstelling is ruim omschreven in de statuten, zodat in velerlei situaties financiële en sociale hulp kan worden geboden.
Er staat in artikel 2 van de statuten:
"....Het verlenen van ondersteuning in geestelijke en materiële noden gericht op de Groesbeekse bevolking ....."

Hoofdlijnen van het Beleidsplan,

werven van gelden

Er wordt nauwelijks aan  actieve werving gedaan. Immers er komen signalen uit de samenleving of via "mond op mond "reclame".  Al twee keer heeft de stichting een legaat en een bijdrage uit een nalatenschap  mogen ontvangen. In 2022 heeft de stichting via de notaris vernomen dat voor het goede werk van de stichting,  de stichting mag rekenen op een belangrijk bedrag uit een nalatenschap. In 2023 is dit bedrag ontvangen en in de jaarrekening verwerkt.

Verder ontvangen  meerdere malen een kleine bijdrage uit de Rabo Clubactie.

besteden van de gelden

Belangrijk is voor het bestuur actief bezig zijn met het zoeken naar "stille armen". Immers niemand wil dat zijn en er zeker niet mee te koop lopen. Dit vraagt discretie bij iedereen.naast vaste  kerst projectjes, staat de stichting juist open om ad hoc optredende noden, voornamelijk in de vorm van een financiële bijdrage, te verlenen aan individuele personen, groepen van personen of gezinnen, met in achtname van  zoveel mogelijk discretie.
Een aantal voorbeelden zijn: betalen van de uitvaart, uitvoeren van de laatste wil in overleg met de notaris, het betalen van rekeningen, het overleggen met instanties en derden om facturen naar gewone proporties terug te brengen, het ondersteunend van ad hoc zonder werk en inkomen geraakte zzp-er, de tandartsrekening te betalen, het onderhoud van de auto indien met niet zonder het beroep kan uitoefenen, een directe financiële bijdrage om in noden te voorzien of
 voedselbonnen als extra steuntje in de rug.

Belangrijk kan ook zijn om iemand bijvoorbeeld (in het hospice) te bezoeken, er gewoon te zijn voor iemand.

Het stichtingsbestuur luistert m.n. naar signalen uit de Groesbeekse samenleving, gemeente, geestelijken en andere vertrouwenspersonen.

Per jaar wordt in overleg met andere partijen getracht een speerpunt groepsproject in te vullen.

De acties en projecten zijn terug te vinden bij de toelichting van het jaarverslag.

beheer van de gelden

de stichting kan putten uit vermogen dat risicovrij en zo veel mogelijk rentegevend is ondergebracht bij een of meer banken (rekening courant en spaarrekening}  De gelden worden jaarlijks vastgesteld en verantwoord in de jaarrekening,

zie hiervoor bij jaarverslag.

Maak jouw eigen website met JouwWeb